Szkoła Podstawowa nr 4 w Przemyślu

Wycieczka do Warszawy

W dniach od 3-6.06.2019 r. 46 uczniów klas 6d, 7a,7c i 7d  z opiekunami p.Iwoną Kociańską, p.Barbarą Warchał, p.Małgorzatą Walter i p.Anną Krupą uczestniczyli w wycieczce do Warszawy. Choć wyjazd odbywał się wcześnie rano, humory dopisywały!

Pierwszym punktem naszej wycieczki była Farma Iluzji w Trojanowie, w której  uczniowie mogli się bawić, ale też uczyć i dociekać. Na Farmie Iluzji można było dostrzec wiele niesamowitych budowli, gigantyczne zabawki oraz miejsca pełne magii. Najwięcej wrażeń wywołały: Labirynt luster i Tunel zapomnienia. Wiele emocji, nawet wywołujących strach wzbudził u uczniów Grobowiec Faraona i Zakręcony domek. Ciekawym przeżyciem było wejście do Pokoju Amesa oraz do Latającej Chaty Tajemnic. Atrakcją wycieczki było szukanie wyjścia z wiklinowego labiryntu. Na Farmie uczniowie mogli obcować z iluzyjnymi eksponatami typu: Magiczny Domek, Lewitujący kran i Studnia nieskończoności. Była to niesamowita przygoda.

Następnie udaliśmy się do naszego punktu noclegowego, hotelu Bella Vista w Warszawie. Zjedliśmy obiadokolację i udaliśmy się do naszych pokoi.

Po śniadaniu dnia kolejnego oglądaliśmy panoramę Warszawy z  XXX-piętra Pałacu Kultury i Nauki. Następnie Zwiedzaliśmy Stare Miasto - Rynek, Kolumnę Zygmunta, Barbakan. Katedrę św. Jana, Grób Nieznanego Żołnierza. Z przewodnikiem, który ciekawie opowiadał poznaliśmy Zamek Królewski.

Kolejnym punktem zwiedzania była „Niewidzialna wystawa”.

Wyobraź sobie, że całkowicie gaśnie światło… Tak zaczyna się podróż do świata, w którym zmysł wzroku jest całkowicie zbędny. Niewidzialne, choć zupełnie realne przeżycia gwarantuje właśnie "Niewidzialna wystawa".

Wystawa składa się z dwóch części – widzialnej i niewidzialnej. Pierwsza część zwiedzania nieco bardziej przypomina tradycyjną wystawę. Są to przedmioty codziennego użytku, z których korzystają niewidomi i słabo widzący.

Druga część wystawy przeniosła nas w całkowite ciemności. Przez ponad godzinę znajdowaliśmy się w takim świecie, jak postrzegają go niewidomi. Byliśmy zszokowani. Panowała tam ciemność absolutna. Nasi niewidomi przewodnicy ostrzegali nas, że do życia bez zmysłu wzroku potrzebne są dwie wolne ręce. Minęło parę chwil, zanim staliśmy się samodzielni. To naprawdę niecodzienne doznanie., któro było dla nas niezwykle emocjonalne…

Kolejny dzień,to zwiedzanie  Muzeum Powstania Warszawskiego (- jest to miejsce wyrazu hołdu warszawiaków wobec tych, którzy walczyli i ginęli za wolną Polskę i jej stolicę. Ekspozycja przedstawia walkę i codzienność powstania na tle okupacji, poprzez ukazanie złożonej sytuacji międzynarodowej, aż po powojenny terror komunistyczny i losy powstańców w PRL.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik. Jest to interaktywna wystawa, na której znajduje się około 340 eksponatów w sześciu galeriach tematycznych oraz Teatr Robotyczny, Park Odkrywców i planetarium. Są tam stanowiska doświadczalne i narzędzia pozwalające na samodzielne poszerzanie wiedzy i wyjaśnianie wielu zjawisk. Zwiedzając przez 3 godziny obiekt w grupach, mogliśmy nie tylko oglądać, ale również przeprowadzać eksperymenty na poszczególnych stanowiskach. Dzięki temu dotychczas skomplikowane dla nas prawa przyrody stały się bardziej zrozumiałe i jasne. Przekonaliśmy się, że nauka to wciągająca i fascynująca przygoda. Czas w tym niesamowitym miejscu minął nam nieubłaganie.

Po przeżyciach w Centrum Nauki Kopernik  pojechaliśmy  do Jump Areny – parku trampolin.  Po profesjonalnej rozgrzewce pod okiem instruktora, uczestnicy wycieczki korzystali z szeregu atrakcji, m.in. ścieżek akrobatycznych, koszów do wsadów, trampolin sportowych oraz basenów wypełnionych gąbkami. Pobyt w Jump Arena sprzyjał wyrabianiu nawyku aktywnego spędzania wolnego czasu, rozwijania zainteresowania sportem, a przede wszystkim uświadomił młodzieży, iż skoki na trampolinie to nie tylko wspaniała zabawa, ale również doskonałe ćwiczenie dla mięśni nóg.

Kolejnym miejscem, które odwiedziliśmy, był Stadion Narodowy. Wybudowano go w latach 2008 – 2011 w niecce byłego Stadionu Dziesięciolecia z myślą o turnieju finałowym Mistrzostw Europy UEFA Euro 2012. Jest to wielofunkcyjny obiekt sportowy, przystosowany do organizacji widowisk sportowych, koncertów muzycznych i innych wydarzeń kulturalnych. Może też pełnić funkcje biurowe, handlowe, hotelowe oraz gastronomiczne. Obiekt może pomieścić na trybunach ponad 58 tys. kibiców. Stadion zawiera kilka poziomów, których część znajduje się pod poziomem boiska.

Ostatnim punktem był spacer po Parku Łazienkowskim – Pałac na Wodzie, Pomarańczarnia, pomnik Fryderyka Chopina.

Niestety, wszystko co fajne, szybko się kończy. W późnych godzinach wieczornych zmęczeni, ale bardzo zadowoleni  dotarliśmy do Przemyśla. Już czekamy na kolejną tak udaną wycieczkę.