Wyszukiwarka

• Do końca roku: 190 dni
  • Do wakacji: -2 dni

MUZYCZNE MARZENIA PRZEMYSKICH CHÓRZYSTÓW

Gersheim - niewielka miejscowość znajdująca się ok. 25 km na południowy wschód od Saarbrucken. Leży tuż przy granicy z Francją, na długości 13 km stykając się z francuskim departamentem Mozela. Niedaleko miejscowości leżą Blieskastel oraz Bexbach.

To właśnie Gersheim było w ubiegłym tygodniu  /17-24.02.2018r/ gospodarzem trójstronnego spotkania chóralnego. To tutaj na zaproszenie Pana Jerzego Węgrzynowskiego - Dyrektora Spons haus, spotkały się chóry: dziecięcy ze Lwowa, Chór Mieszany „Amantis Cantare” ze Szkoły Podstawowej nr 4 z Przemyśla pod dyr. Piotra Szelążka, oraz Dziecięcy Chór Mieszany z Blieskastel pod dyr. dr Susanne Gastauer. Już po raz trzeci mieliśmy możliwość zaprezentowania swoich umiejętności podczas Międzynarodowego Spotkania Chóralnego w Niemczech. Intensywny czas prób zwieńczyły koncerty w Gersheim, Blieskastel oraz Saarbrucken. Niemiecka publiczność zgromadzona na koncercie Finałowym kończącym projekt, z entuzjazmem oklaskiwała przemyski zespół, który zaprezentował się w bardzo szerokim repertuarze.Muzyka Polska, Francuska czy piosenki afrykańskie-to  repertuar, który zaprezentował chór „Amantis Cantare”.

Polską część koncertu zakończyliśmy piosenką pt.”Suzana” zespołu „Art. Company”, dedykowaną Pani Dyrygent niemieckiego chóru. Radość i wzruszenie mieniły się różnymi barwami na twarzy Susany Gastauer, gdyż nie spodziewała się takiego prezentu. Ale jakież było nasze zdziwienie, gdy usłyszeliśmy dedykację dla nas.!!! Piosenka pt.”All You Need is love” Beatlesów wykonana przez chór niemiecki wprawiła nas w łzy wzruszenia. To oznacza tylko tyle, że muzyka nie zna granic, a Dyrygenci  /nawet na odległość-ok.1500 km!!!/rozumieją się bez słów. To nie koniec wzruszeń. Bezpośrednio po koncercie otrzymaliśmy od Pana Jerzego zaproszenie na przyszłoroczna edycję wspólnego śpiewania. DZIĘKUJEMY!

Dzięki uprzejmości Pana Jerzego, mieliśmy również możliwość zwiedzenia Strassbourgha. Największe wrażenie zrobiły na nas dwie budowle: Katedra Notre Dame w Strassbourghu- piękny, zabytkowy, gotycki, monumentalny kościół oraz Gmach Parlamentu Europejskiego. Jesteśmy pierwszym chórem z Przemyśla, któremu pozwolono zaśpiewać w Sali Głównej  Parlamentu  Europejskiego w Strassbourghu. Wspaniała akustyka i nieprzypadkowe miejsce, w którym  wystąpiliśmy, pozostaną na długo w pamięci Dyrygenta i Chórzystów!!!.Tygodniowy pobyt w Kraju Saary,to nie tylko praca i zwiedzanie. To również czas, kiedy mogliśmy wspólnie porozmawiać i cieszyć się czasem, który został nam podarowany. Kto spontanicznie zatańczy „Belgijke" na środku Rynku w Saarbrucken podczas popołudniowego spaceru? Oczywiście polska, wspaniała ,radosna młodzież, która potrafi połączyć zabawę i pracę.

Aby nasz wyjazd mógł się zakończyć takim sukcesem, pracowało na niego wiele osób. Pani Zofia Czyżyk- nauczyciel języka niemieckiego w Szkole Podstawowej nr 4,”dobry duch” grupy, nasza chóralna Mama oraz Pan Piotr Dobosiewicz- gitarzysta, opiekun, wspaniały przyjaciel i… NAJLEPSZA NA ŚWIECIE MŁODZIEŻ. Z Wami można jechać nie tylko do Gersheim, ale nawet na koniec świata. Jestem z Was dumny i dziękuję za wspólnie spędzony czas.