Szkoła Podstawowa nr 4 w Przemyślu

Wycieczka do Warszawy

W dniach 21 i 22 października grupa uczniów z naszej świetlicy z klas III b, IV b i IV d wyjechała na wycieczkę do Warszawy. Stolica przywitała nas deszczem, dlatego zamiast gry terenowej w Parku Łazienkowskim odbyła się lekcja muzealna w jednym z pawilonów. Pan przewodnik niezwykle ciekawie opowiadał o zwierzętach zamieszkujących park, pokazywał okazy przyrodnicze, angażował uczestników w zabawy. Najbardziej podobała się wszystkim drużynowa gra memo. Szkoda, że pogoda nie pozwoliła nam podziwiać Łazienek Królewskich w jesiennej szacie! Zdążyliśmy jednak zobaczyć z bliska: kaczki, bażanta i wiewiórki, które ku naszemu zaskoczeniu w ogóle nie bały się ludzi.

Następnie udaliśmy się do Sejmu, gdzie przywitał naszą wycieczkę poseł obecnej kadencji, Przemyślanin - Pan Marek Rząsa. Po rutynowej kontroli zostaliśmy wprowadzeni w podziemne korytarze, a następnie do sali obrad, którą znaliśmy do tej pory tylko z relacji telewizyjnych. Pan Marek Rząsa opowiadał dzieciom o historii polskiego Sejmu oraz jego obecnych pracach. Zobaczyliśmy tablice pamiątkowe w olbrzymim holu, stanowisko dla prasy i telewizji oraz salę, w której obradują komisje sejmowe. Był też czas na pytania i pamiątkowe fotografie. Dziękujemy serdecznie Panu Posłowi za umożliwienie nam wycieczki w Sejmie oraz opiekę nad naszą grupą podczas zwiedzania!

Wieczorem udaliśmy się na obiadokolację i nocleg do hostelu. Następnego dnia przyszedł czas na intensywne zwiedzanie! Podczas spaceru do Pałacu Kultury i Nauki podziwialiśmy ulice stolicy oraz wysokie budynki w centrum miasta. Wielkie miasto zrobiło na nas ogromne wrażenie!

Później udaliśmy się do Muzeum Domków dla Lalek na zwiedzanie połączone z lekcją muzealną. Była to nagroda za udział w konkursie plastycznym zdobyta przez Izabelę Wujec dla całej grupy świetlicowej. Wszystkim bardzo podobały się dawne domki dla lalek, misterne, kolorowe, z wiernie odtworzonymi mebelkami i pięknymi maleńkimi bibelotami!

Następnie „przenieśliśmy się” do świata nauki w Muzeum Techniki i Przemysłu. Obserwowaliśmy tam gwiazdy w Planetarium, wzięliśmy udział w lekcji na temat lotów w Kosmos. Po krótkim odpoczynku rozpoczęło się zwiedzanie. Zobaczyliśmy dawne komputery, telewizory i telefony. Dzieciom aż trudno było uwierzyć, że te urządzenia kiedyś tak wyglądały! Sporo czasu spędziliśmy przy pozytywkach, szafach grających i wielkim kalejdoskopie. Przewodnik z przyjemnością włączał dla nas wszystkie działające eksponaty. Na zakończenie obejrzeliśmy stare samochody oraz piękne, zabytkowe motocykle.

Ostatnim punktem w programie wycieczki była wizyta na Stadionie Narodowym. Pełni emocji przeszliśmy Trasą Piłkarza, gdzie zobaczyliśmy: szatnie z pamiątkowymi koszulkami polskich piłkarzy, salę odnowy biologicznej, salę konferencyjną oraz centrum medialne. Przeszliśmy „próbę” na prawdziwych kibiców. Nasz zbiorowy okrzyk wypadł całkiem nieźle w ogólnym rankingu stadionowym. Największe wrażenie na zwiedzających zrobiły trybuny i płyta boiska, przerabiana obecnie na lodowisko. Dziękujemy serdecznie firmie Inglot z Przemyśla, za zakupienie dla dzieci biletów wstępu na Stadion Narodowy!

Wieczorem wyruszyliśmy w drogę powrotną do Przemyśla. Zmęczeni, ale zadowoleni i pełni wrażeń wróciliśmy do domu. Zachęcamy do obejrzenia fotorelacji z naszej wycieczki!